Erwinkiss.reismee.nl

4e laatste dag Las Vegas

Vandaag was het onze laatste dag. Ik wilde zeker nog 3 dingen gezien hebben. Dus nadat we uitgeslapen waren, gelijk wat gegeten in ons hotel. Jason en ik bestelde een broodje New York Sky High. Nou, die was inderdaad Sky High. Die kreeg ik niet in mijn mond, dus maar bestek meegenomen. We gingen buiten de zaak wat ook weer binnen ons hotel was onze broodjes eten. Ik keek eens rond en omhoog. Het was net of we in een steeg zaten te eten. Verlichting aan ijzeren kettingen boven ons, graffiti op de muren, een watertank op een uitbouwsel etc. Toen we de andere kant inkeken zagen we het gebouw Flat Iron van NYC. Kenn zei toen dat het leek alsof we in het parkje er tegenover zaten te eten. Ook dat klopte. Helemaal boven ons reed de rollercoaster, die je dus niet hoorde. Prachtig hoe het hotel New York New York de sfeer van New York terug brengt in zijn hotel. Vervolgens gingen we een taxi pakken om naar Tanked te gaan. Je weet wel, van de tv die Aquariums maken van verschillende vormen. Voor het hotel staan taxi's netjes achter elkaar te wachten totdat de man van het hotel op Ijn fluitje blaast. Dan komt er een taxi voorgereden, O ook voor ons. Ik zei waar we heen wilden en gaf het adres erbij. Hij snapte er niks van. Volgens hem bestond dat adres niet. Hij had geen idee. Ik gaf hem het adres en hij staarde naar het briefje. Ik zei vervolgens dat ie het adres in zijn navigatie moest ingeven. Hij had geen navigatie. Dat hadden wij weer! Een oude lang harige grijze rocker als chauffeur die niet wist waar wij moesten zijn! Ik had een foto opgeslagen van de route en heb hem aan de hand van die foto de weg gewezen. We kwamen precies waar we moesten zijn. Dat wij een taxi chauffeur van Vegas de weg in zijn stad moesten wijzen, hahaha. Maar goed, weet hij dat ook weer. Wij liepen bij Tanked naar binnen en werden door een medewerker ontvangen. Hij zei gelijk dat The General om de hoek stond als we met hem op de foto wilde. Wij de hoek om en ja hoor, daar stond ie, The General, net als op TV in trainingsbroek, t-shirt en gouden ketting om zijn nek. Hij zag ons, zag mijn KISS shirt, wees erna en gaf zijn duim omhoog. Op dat zelfde moment begroette ik hem met zijn bijnaam The General. Hij vroeg hoe we hier waren en zei gelijk dat als we terug wilden, zij een taxi buiten hadden staan die ons terug naar ons hotel zou brengen. Wat een service. Gelijk daarna vroeg hij of we een foto wilden en gaf hij een medewerker opdracht een foto van hèm met ons te maken. Wat een vriendelijke zachtaardige man. In hun bedrijf hadden ze voor toeristen een gedeelte ingericht met allerlei souvenirs van hun en hun tv programma. We hebben rond gekeken en veel dingen herkend van tv. In het bedrijf waren film opnamen bezig. In de verte zagen we Brett, die kale vd twee met ringbaardje en Robbie Redneck. Dit was toch wel weer mooi om mee te maken. Hierna hebben we ons door de taxi af laten zetten bij het hardrock hotel. Wat is dat een droom voor elke rocker, echt. Met een prachtig buiten zwembad met DJ stand etc. Echt een feest daar en eindelijk een slotmachine die mijn geld waardig was, precies, een KISS slotmachine. Tegenover het Hardrock hotel zit het Kiss Mini Monster Golf! Hier moesten we ook even heen. Nou ja, even! Wat een paradijs voor KISS liefhebbers! Jason verwoordde het mooi "Je voelt je zeker als een kind in een snoepwinkel hè Pa" Inderdaad, wat was dit een paradijs. De Porsche van Eric Carr stond er binnen die hij van Gene en Paul gekregen had. Een merchandise binnen, ongelofelijk! Jason zei al dat als ik miljonair was geweest, ik zeker alles had gekocht. Prachtig wat ze daar allemaal hebben. Ze hebben er zelfs een KISS Wedding Chapel! Ik kreeg er geen genoeg van. Hierna zijn we de Kiss mini golf gaan doen. Dat is een glow in the dark golfbaan, helemaal in Kiss stijl. Leuk om te doen met constant prachtige muziek van KISS. Ik was helemaal in mijn element. De jongens hebben me uiteindelijk naar buiten moeten slepen, anders was ik er blijven slapen in één van de Kiss pyjama's! Op mijn lijstje stond nog Count's Kustoms en Rick's Restoration maar het was inmiddels zo gruwelijk heet geworden, dat we besloten lekker in het zwembad van ons hotel de duiken. Na de verfrissende duik zijn we naar Fremont Street gegaan met de "gratis" bus. Oeps, na 2 haltes stapte er een controleur in, keurig in pak met Badge, vest onder zijn blouse, gun op zijn heup en lederen handschoentjes aan. Dat waren van die strakke korte handschoentjes die ik ook wel zou willen. Hij stond rustig voorin en wij halverwege. Toen de bus ging rijden riep hij ineens "Oké, show me your tickets please". Oeps, die hadden we niet! Geen probleem zei hij, je kunt ze nu kopen. Vervolgens wisselde hij mijn geld en kocht hij van ons geld voor het normale tarief kaartjes bij de automaat in de bus. Geen boete, niks. We kregen zelfs nog extra info mbt het gebruik van de kaartjes etc. Dat viel weer mee, dus mensen, koop geen kaartjes. Overdag nooit controleurs gezien. In de avond als het drukker is wel, maar als er dan eentje binnen komt, koop je alsnog een ticket voor dezelfde prijs, haha. Wat zijn ze daar toch allemaal vriendelijk. Eenmaal in Fremont Street was er een concert bezig. Luide muziek door de hele straat en op het led plafond het concert wat erbij hoorde. Terwijl ik naar het plafond keek zag ik ineens gillende mensen boven ons door de lucht vliegen. Die hingen onder een kabel onder het les plafond. Wat een gekte daar, prachtig. We hebben er bij een Ierse Pub, Hennesseys gegeten. Heerlijk, live muziek erbij, chill. In Fremont street waren 3 podia met live bands. Zodra echter een concert met Led op het plafond begon, ging alle andere verlichting in de straat uit en stopte de bands met spelen. Wij wilden ook vliegen aan het plafond. Echter waren de tickets op en zouden we pas na 2 uur aan de beurt zijn. Dus ging dit helaas niet door voor ons. We hebben de bus terug genomen na souvenirs gekocht te hebben en stapten uit bij de Strip waar we nog niet geweest waren. We hebben Treasure Island nog bezocht, Venetian, Mirage en Ceasars palace. Daar het ongemerkt al laat geworden was, deed de vulkaan van hotel Mirage geen vuur meer spuwen, was er geen gevecht meer bij Teeasure Island tussen de Sirens en de piraten en was de galerij bij Ceasars Palace met de shops net gesloten. Venetian was prachtig met zijn gondels binnen, echt ongelofelijk hoe groot dat hotel is van binnen. Ons lijstje was afgewerkt en dus konden we terug naar ons hotel. We zijn onze dagen goed door gekomen en vandaag voor het eerst wat terug geblikt naar onze vakantie. Wat is dit een prachtig avontuur geweest, mede dankzij de input van Disma Reizen/Beleef reizen en Helen en Cor! De jongens gaven aan onze Mike erg te missen. Als we weer thuis zijn, willen ze eerst Mike weer zien hahaha. Inmiddels is het hier alweer bijna 02.30 uur terwijl 06.30 uur de wekker gaat om op tijd op het vliegveld te zijn. Ik ga dus afsluiten en snel deze blog plaatsen met wat foto's erbij. Ik wil jullie lezers bedanken voor jullie medeleven en jullie reactie's. Na deze blog zal er nog één volgen van onze terugreis. Dan zit ons Amerika avontuur erop. Wat is dit toch een prachtig land. Alleen jammer van de tips :-)

Reacties

Reacties

Patricia Smits

Echt werkelijk een super avontuur om mee te maken maar ook om te lezen! Jammer dat het voorbij is! Goede vlucht!

Groetjes

helen

Nou kerel, je hebt me zover.....moest dit keer echt even slikken hoe jijschrijt over je bezoek aan HRC en t Kiss-gebeuren.een prachtige afsluiting va een reis die jullie 3tjes jullie hele leven zal bijblijven....ook dit weet ik uit ervaring! Wij hebben overigens net zo hard meegenoten hier op de bank.rest ons nog jullie een fijne terugeis te wensen.kanniewachten je live te spreken en wij voelen ons vereerd hoor dat je ons oa gevraagd hebt een kleine bijdrage te leveren aan dit avontuur. C.u

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!