Erwinkiss.reismee.nl

3e dag Six Flags

Was ik maar niet zo braaf! Kenn had op de site van Six Flags gelezen dat GoPro's verboden waren in het park. Nou leek het me juist vet gaaf om de GoPro in de rollercoasters mee te nemen. Toch maar het zekere voor het onzekere gekozen en de GoPro incl. onze gsm's in het hotel gelaten. Dus geen foto's en geen films. Al snel bleek dit geen verkeerde keuze. Ik hield me overal aan vast tijdens de ritten, jeetje, wat gingen die Fokking snel. Je zit zo opgesloten dat zelfs een gsm in je broekzak al niet tof was geweest. We stonden na opening van het park als eerste vooraan bij de rollercoaster Goliath. Laat de pret maar beginnen! De karretjes stonden al klaar, dus gas erop. Dachten wij, maar niks gas erop. Het duurde en duurde. Het werd steeds drukker met technici. Zelfs de medische dienst? Wij wachten, want we stonden vooraan :-) Er liepen medewerkers naar boven. Uiteindelijk kwam een techneut terug en ineens kwamen er karretjes naar beneden met mensen erin, goed wit! Nu is het opgelost, dachten wij.......NOT! Het bleef duren, proef draaien en draaien. Na bijna 45 min geduld zijn we weg gegaan. Als je iets vroeg, wisten ze niks boven terwijl beneden bij de ingang 2 medewerkers bezoekers weigerden ivm de storing!!! Zonde van de tijd. Dan maar snel de Lex Luthor Drop of Doom in. was net zoiets als de Tower Vd kermis bij ons. Bij deze was de vrije val van 277 feet, 84m. Je bleef vallen, ik kreeg geen adem! Schitterend, snel verder. We zagen dat op de Twisted Colossus de karretjes stil hingen op de schuine helling naar boven. Dus doorgelopen naar de Scream en gillen deden we. We hebben alle drie een zere keel van het schreeuwen. Hierna in de Batman. Daar hang je onder totdat je over de kop gaat. Dat was ook een belevenis. Toen de Green Lantern. Die zag er niet spectaculair uit, was eigenlijk simpel en klein. Right! Totdat je erin gezeten hebt. Fok, wat was dat een zwaar ziek vet gaaf coastertje. Echt, de ziekste tot nu toe. Het moet gek gaan als deze nog zou worden overtroffen. En weet je, het gebeurde, echt waar, de volgende en de volgende werden steeds zieker!!! Je kon niet kiezen, wat een fokking zwaar zieke vet gave rollercoasters zijn er in dit grootste rollercoaster park van de wereld Magic Mountain. The Riddler's Revenge is een rollercoaster waar je rechtop in staat, echt waar. Dus staand maak je loopings, spins etc. Kan het nog gekker.....ja, het kan nog gekker.....SUPERMAN! Je zit ontspannen te wachten en ineens wordt je volgas achterwaarts weg geschoten met een snelheid van 160km/u om vervolgens steil 84m omhoog te gaan. Echt steil, recht omhoog! Je ziet en voelt de aarde onder je vandaan verdwijnen en dan, dan ga je weer net zo snel terug naar beneden. Fokking ziek, dit was toch wel de ziekste rollercoaster.......dachten we. Op weg naar de X2 pakten we de Viper mee. Geen rij, gelijk instappen. Was een oudere coaster, dus we werden wat meer door elkaar geschud, maar in Nederland zou ie volle zalen trekken :-) Dan de X2, Fok! Wat was deze toch weer ziek. Je ligt erin op je rug als je vertrekt. Als je vertrekt wel ja, godverrrr. Dat ding draait met de loopings en spins mee waardoor je eronder hangt als Superman. Je ziet de aarde onder je door vliegen en weer terug en weer terug. Fok, dan moet je echt goed vastzitten, je denkt echt als je ineens draait en dus vliegt, als je me nog kunt volgen, dat je eruit gaat vallen. Wat was dat weer een heftig ritje, zalig! We wilden de Tatsu nemen, maar had een wachttijd van 1 uur. Het park was nog een uur open, dus besloten we als afsluiter te eindigen waar we aanvankelijk begonnen waren, de Goliath. We werden daar verwelkomt door Susan die ons ook geholpen had bij Superman. Bij Superman mochten we kiezen waar we wilden zitten en nu mochten we dat weer van Susan. Ze zei nog dat we de dag niet beter af hadden kunnen sluiten dan met de Goliath, prima keuze. Deze heeft de langste/hoogste drop van 255 foot, 77m. Deze ging niet over de kop, dus we dachten een flauw ritje te gaan maken. Dus niet, godverrrr wat ging die Goliath snel en die eerste drop van 77m, die ging toch steil naar beneden!!! En toen die bochten die kwamen etc. Ik voelde mijn oogballen uit mijn hoofd gedrukt worden, zwaar ziek. Susan had gelijk, de perfecte afsluiter. We hadden 9 rollercoasters gedaan. De ziekste van het park, alle andere waren voor pussies! Verder valt het park vies tegen. Het is kaal, leeg, slechte bewegwijzering, geen sfeer, dichte shops, oude vervallen attracties die gesloten zijn en alle attracties hebben hun wandeling er doorheen gemaakt van stalen golfplaten. We stonden bij een coaster waar ze doek gespannen hadden boven het loop gedeelte. We dachten dat dat voor de zon was, attent! NOT, dat was om alles op te vangen wat bezoekers verloren tijdens het ondergaan van de rit. Er lag geld op, petten, achterkanten van gsm's etc. Toch attent! Na een hele dag in rijen, staand in de zon, doorgebracht te hebben, waren we toch wel moe. We zijn recht naar ons hotel terug gereden, hebben onze gsm's gepakt en zijn na een opfrisser op zoek gegaan naar een restaurant. Er zaten genoeg eettenten in de straat van ons hotel, dus gingen we te voet. Wat bleek, het waren allemaal fastfood tentjes. Daar hadden we geen zin in. Tussen al die fastfood tentjes zag ik een Thai's restaurant. Op de één of andere manier voelde dit goed. eenmaal binnen bleek het gevoel te kloppen. Het was er druk en overal kranten artikelen en award winning trophy's van deze Thai. De beste van LA!!! Dat hadden wij weer en inderdaad wat was deze Thai goed. Buiten het feit dat ik mijn bord al op had voordat Kenn zijn eten had, maar dat hing ook aan de muur te lezen. Het ging hen om de kwaliteit van het eten, niet de snelheid! We hebben weer een mooie dag gehad, heerlijk genoten en lekker pittig gegeten. Morgen alweer onze laatste dag in LA. Oh ja, wie zei ook alweer dat de politie van LA geen patches meer ruilde? Bullshit! Bij de uitgang van het park staat een politie post en buiten stond een politieman. Wat denk je? Tadaa, ik heb er 1!

PS: De foto's vd coasters heb ik van internet :-)

Louise

Pffff ik word al misselijk als ik het lees maar super voor jullie! Fijn dat jullie zo genieten!

Luuk

Haha supergaaf boys! Geniet ervan!

Anke

Cool, al die achtbanen