Erwinkiss.reismee.nl

2e dag Santa Monica

Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we naar Griffith Park gereden. Daar heb je een observatorium van waaruit je ook mooi zicht hebt op LA en de letters Hollywood. Het uitzicht hebben we gezien in het voorbij rijden. De letters niet. Het was daar zo druk dat alle toegangswegen naar het observatorium afgesloten waren en parkeren was ergens onderaan de berg, NOT! Vervolgens zijn we naar het huur huis gereden van Michael Jackson in Beverly Hills. Hij huurde dit voor $100.000 per maand! In dit huis is hij dus gestorven. 2 dagen na zijn overlijden heeft de eigenaar het toegangs hek met een zeil dicht gemaakt. Er kwamen te veel mensen op het huis af en het hek werd vol gehangen met bloemen, brieven etc. Ik ving dit op van zo'n toerbus die er stopte met toeristen. Terwijl wij daar stonden waren er al zeker 5 voorbij gekomen. Het is precies zoals de tip die ik had gekregen. Als je zo'n Movie Stars Homes Tour doet à $47 pp, zie je alleen maar hekken en muren hahahaha. Wij zagen ook alleen maar hekken en muren! Hierna zijn we naar het huis van Gene Simmons gereden. Je kon er mooi voor zijn oprit parkeren. Ik in mijn KISS shirt voor zijn deur. Je kon het huis zien vanaf de oprit. Precies zoals op de serie Family Jewels en op YouTube. Ik herkende het meteen. Na wat foto's belde ik aan. Ik kreeg gelijk een vrouwen stem te horen. Dit was niet Shannon Tweed! Ik zei dat ik een groot fan ben, uit Nederland kwam en vroeg of Gene thuis was. Kort maar krachtig was het antwoord: "Sorry, wrong address". Nou, ik weet zeker dat dit het juiste adres was. Of hij moet sinds heel kort verhuist zijn, maar dat betwijfel ik. Ik heb vervolgens een briefje geschreven en in zijn brievenbus gedaan. Misschien belt ie me nog of krijg ik nog een mailtje van hem, misschien. Hierna zijn we naar Santa Monica gegaan, naar de Pier. Onderweg herkenden de boys alles van het spel GTA. Het was precies zoals in het spel. De gebouwen, de clubs, de wegen. Ze konden mij zo de weg naar de Pier wijzen. Ik heb mij navigatie maar uitgezet hahaha. Op de pier zat naast een hele kermis en een blik vol waarzeggers ook een politiebureau. Santa Monica Police en aan het einde van de Pier Santa Monica Harbor Police. Sinds9/11mogen ze geen politie logo's meer afgeven. De Los Angeles Police hebben geen Logo meer op hun uniform. Die zijn helemaal in het zwart. Na de Pier bezocht te hebben, de boys wisten er alles al van te vertellen, hebben we een fiets gehuurd en zijn we langs het strand naar en over Venice Beach gefietst. De boys wisten me precies te vertellen waar het skatepark lag en Muscle Beach. Het klopte nog ook. Onderweg nog met LA Police Bikers gesproken. Ze waren jaloers dat onze Bikers clip-on schoenen hadden. Zij droegen eigen gympen! Iets verderop kwamen 2 politie te paard aan. Die dragen weer een cowboy hoed. Aan hun zadel hing een houten Samurai zwaard, echt waar, dit lieg ik niet. Daar kunnen ze flink mee meppen van die hoogte! Net als in de film kwamen wij al fietsend skaters tegen, hardlopers, segway's, rollerblades, trikes, skeelers en tussen alle kraampjes, toeristen en zon aanbidders lagen hoopjes verslaafden/zwervers. Het was een mix van alles. De skatebaan lag er goed bij. Steve'o en Justin Bieber hebben daar nog geskate. Helaas was Venice Beach Freak Show gesloten. Eenmaal terug wilden we vis eten aan Redondo Beach. Op de één of andere manier kwamen we uit in Long Beach godverrrr. Tering ver gereden in files op wegen met 7 rijstroken aan elke kant! Dan maar terug naar Manhattan Beach om wat te eten. Het was inmiddels donker helaas. Kwamen we daar aan, bleek Manhattan Beach naast Redondo Beach te liggen....! Na een heerlijke en super vullende maaltijd gelijk ri. hotel gereden. Het was laat geworden, maar weer een mooie dag. Morgen gaan we er wel op tijd uit. Hopelijk ben ik aan het einde van de dag niet te ziek/misselijk om weer een nieuwe blog te schrijven.

Reacties

Reacties

helen

Wat leuk, je eigen live naviboys bij je hebben! Nou die poort van MJ zT al goed dicht hoor toen wij er gestaan hebben en dat was een week of 6 voor zijn doid maar snap wel dat die eigenaar eea heeft aangepast, dat wel.jammer dat je meet&greet niet gelukt is maar, hee je hebt t geprobeert en idd wie weet. Wij kregen ook n paar weken later post uit, jawel, beverly hills 90120......een bekeuring van $350 rijden door roodlicht op de kruising bij Rodeo Drive, dus.....er is nog hoop! Nou mannen, geniet nog maar lekker even van de kustvoirdat je naar de woestijn rijd.gr uit kruikenstad

Anke

Super grappig dat het spel precies de werkelijkheid is. En handig, haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!