Erwinkiss.reismee.nl

Monterey

Vanmorgen op tijd vertrokken naar Monterey. We hebben nog even afscheid genomen van de zombies in SF en zijn toen aangereden naar Highway 1. Ik had met de Garmin alles mooi ingevoerd, dus dat moest goed komen. Ik dacht echter dat ik al lang langs de kust moest rijden, dus de kaart uit zoemen. Ik zag een afslag en ben naar de kust gereden. Nou, dat was van korte duur. Het was er flink mistig en een stuk kouder. De weg hield ook op en leidde ons weer terug Highway 1 op, ook goed. Hierdoor waren we snel op onze bestemming, Travelodge, Monterey. De rit was snel gegaan. We hebben ons onderweg vergaapt aan alle auto's die er rijden, prachtig. Kenn kent ze allemaal met type aanduiding, type motor en catalogus waarde! Naast ons logeeradres zagen wij oude en splinternieuwe auto's op trailers en op de weg staan. Er bleek een veiling te zijn geweest. Wij gelijk kijken wat we nog konden mee pikken. Wat we daar zagen was ongelofelijk. McClaren P1; 918 spider; tig soorten Ferrari's, Corvette's etc. Speciaal voor ons reden ze de McClaren voor en opende ze de deuren voor een blik naar binnen. Wat een kunstwerk!!! Hierna zijn we naar Carmel gereden. Clint Eastwood is daar de gouverneur van geweest. Onderweg zei Jason: "Het lijkt wel een wereldreis. We hebben al Fokking veel gezien". Carmel binnen rijdend lijkt het wel of je in de Efteling bent. Jason vond het net centerparcs. De wegen lopen links en rechts van je, omhoog en naar beneden. Smal en bosrijk met kleine huisjes. Heel knus allemaal. In het centrum van Carmel waren de Ferrari's, Camaro's, Mustangs, Chargers en Challengers niet te tellen. Wat zit daar geld! We maakten niet eens meer foto's van de Ferrari's of het moest een bijzondere zijn zoals de elektrische 918 spider, zoveel kwam je er tegen. Na een heerlijke lunch op een binnenplaats zijn we naar de Fisherman's Warf op Monterey Bay gereden. We zijn nog bij vissers gaan kijken. Was niet leuk vissen hoor. Je wierp in en je kon meteen weer ophalen met aan alle haken vis, 6 tegelijk. Met het inhalen moest je wel doorgaan, want telkens als je bijna je vissen uit het water had, kwam er een super grote dikke zeehond die een sprong maakte naar je gevangen vis. Prachtig om te zien. Toen gingen we walvissen kijken. Met de boot het open water op. Wat een golven, prachtig. Toen we bij de afgrond kwamen waar de zee ineens 1,6 km diep werd, waren we op de plek waar de walvissen waren. Dit is een beschermd gebied. Onderweg kwamen me nog een Molo Molo tegen. Deze wegen een ton, zoek maar op Google! Jason vroeg hoe zij konden zien waar er walvissen zaten. Ik antwoordde, dat als je in de verte allemaal fonteintjes ziet, dat dat dan walvissen zijn. Dat is ook, zei Jason, dat zie je alleen in tekenfilms! Nog geen minuut later hoor ik Jason roepen: "Kijk daar, fonteintjes".Toch wel bijzonder om die beesten te zien. Er kwam een moeder walvis met haar jong langszij gezwommen. In de verte sprong er één net als in de film op zijn zij landend. Er was er ook één die met zijn staart telkens uit en op het water sloeg. Er was er ook één et een dolle bui. Die sprong als een wilde achter elkaar uit het water. Daar het weer al een keer omgeslagen was hadden we eerst vanuit Carmel onze korte broek vervangen door een lange broek en een jas meegenomen. Maar goed ook want diep op zee werd het op het dek met de wind erbij toch wel fris. Je had de toeristen met dikke lagen kippenvel eens moeten zien, hahahaha. Wij waren voorbereid als één van de vele tips die we hadden gehad, heerlijk. Oh ja, we zijn geen van drieën zeeziek geworden! Hierna zijn we naar Cannery Row gegaan voor onze laatste maal vd dag. Maaruh, die Ford van ons h?, zalige wagen. Er zit niet alleen airco in de stoelen, er zit ook stoelverwarming in zitting en ru en stuur verwarming in. Ook achterin heb je je eigen airco en stoel verwarming. Wat was dat zalig als je koud van zo'n boottocht terug komt, mmmm. In Cannery Row een pub ingegaan met live band om wat te eten. Dat kon nog wel gezien de tijd echter de bediende kwam terug en vroeg of de boys 21jr waren! Helaas, vanaf. 21.30 uur mag niemand onder de 21jr binnen zitten omdat ze een pub zijn. Prima, nadat we wat barkrukken omver gegooid hadden en met wat stoelen hadden gegooid, zijn we verderop gegaan waar we wel welkom waren. Oh ja, had ik al verteld wat voor geweldige Ford wij hebben? Terwijl je aangelopen komt kun je met de afstandsbediening de auto al starten! Heerlijk toch h?, waarom kan dat bij ons niet. Sterker nog, als je niet weet waar hij staat, kun je de toeter af laten gaan waarbij de knipperlichten knipperen. Zo heb je hem snel gevonden :-) In Cannery Row stond op elke hoek van de straat een Ferrari. Echt, ze staan daar aan beide zijden van de weg geparkeerd, gewoon op straat! Niet normaal wat een geld hier zit. Het was weer een dag vol nieuwe avonturen en ervaringen. We blijven ons steeds verbazen over alles wat we zien en wat hier allemaal kan. Morgen gaan we naar Santa Barbara maar onderweg gaan we nog wat afslagen nemen om aan ons avontuur toe te voegen :-)

Stefan

Leuk om te lezen! Tijd voor een baantje bij Veronica travel! Als je in Santa Barbara bent, vergeet dan niet 's avonds over het strand te gaan lopen. Er komt dan een warme woestijnwind over dat strand, echt lekker!

Ina

wat een leuke trip maken jullie????????????????
gezellig meelezen zo????????????????????
wat een gaaf land he?

Ina

Weet niet waarom er ????? In mijn berichtje staan..
NJOY !

Cor

Morgen 17 mile scenic drive zeker?

helen

Haha die auto.....je lijkt mijn Cor wel!heerlijk enthousiast maar t is ook wel n prachtcar, dat vind ik als vrouw zelfs. Die whales...giga mannen wat jullie weer gezien hebben en ja....t lijkt ook wel n wereldreis toch? Wat een herinneringen nu al en pas halverwege. Ik geniet ook enorm mee net als velen.op naar weer een dag EN n verhaal.gr