Erwinkiss.reismee.nl

3e laatste dag SF

Vanmorgen naar de Painted Ladies gereden. Vanuit het park er tegenover, Alamo park, wat op een berg ligt, dezelfde foto van de huisjes kunnen maken als uit de folder! Hierna naar Lombardstreet gereden. Dat is die bekende kronkelweg van films en series op tv. Er stonden zowel boven als beneden verkeerspolitie. Die regelde het verkeer zodat we zonder te wachten zo aan de afdaling konden beginnen. Wat is het daar druk zeg. Nadat we met onze Ford Explorer moeiteloos de bochten genomen hadden, zijn we te voet terug gegaan en zijn we er nog eens overheen gelopen. Je zult er maar wonen zeg. Altijd volk en verkeer voor de deur. Het was inmiddels Fokking Hot buiten en dus besloten we naar het strand te gaan voor een frisse duik in de Pacific Ocean. Bij de toegang naar het strand stonden vriendelijke borden dat er al mensen verdronken zijn en mee gesleurd door de stroming. Was dus veelbelovend en dat was het ook! Wat was dat een goede beslissing zeg! Heerlijk was dat. Golven zo hoog als huizen, zalig. We hebben er heerlijk gedoken en zijn daar lekker afgekoeld. Na deze verfrissing zijn we China Town van SF ingegaan. Niet te vergelijken met NYC. Wel wat het aantal souvenir winkels betreft. Maar hier geen straathandel en uitstallingen. We zijn bij een Chinees restaurant gaan eten. Het was er heerlijk. Vlotte en goede bediening. Je had er zelfs een soort van biecht kamers waar je knus in kon gaan zitten eten. Wilde je nog meer privacy, dan kon je het gordijn dicht trekken en had je een privé eetkamertje! We zijn vandaag nog door vele straten gereden. Wat zitten daar stijle bij zeg. Bij sommige zag je alleen je motorkap als je stopte voor het stopbord. Je kon de kruising niet zien, dus maar gokken of je ongehinderd verder kon rijden, prachtig. Maar beneden hoefde je geen gas te geven maar moest je wel op tijd vaart minderen, anders hapte je neus stukken asfalt uit het wegdek! Heerlijk even gas gegeven om dat gevoel uit de film te hebben, springend over de kruising :-) Helaas geen politie achter ons aan gehad. Had ik nog een badge kunnen ruilen! Eenmaal weer terug in Zombie Town bleven we ons verbazen over de junks. Echt net mieren die bij elkaar kruipen. Samen een spuit delen. Hier zijn ze echt vies zoals in de films. Zwarte handen van waar ze allemaal aan en in zitten. Smerige en gescheurde kleding, vet plek haar. Verzin het maar, hier is het nog erger! Maar het hoort ook bij Amerika. Zo hebben we een compleet beeld van SF gezien en ik moet zeggen, dat we ons hier ook uitstekend vermaakt hebben. Morgen verlaten we SF om langs de west kust via Santa Cruz naar Monterey te gaan voor een overnachting. Als ze daar WiFi hebben op de kamer, volgt er weer een verhaal voor jullie trouwe lezers. Nu ga ik de was strijken en dan lekker slapen. Truste allen.

Anke

Wat ben je weer overmoedig Erwin. Ik ben blij dat er niks is gebeurd in die enge hoge golven. Dikke kus, jezus xxx

Beleef Reizen

Klinkt alsof jullie je prima vermaken daar! Geniet van jullie verdere reis door Amerika.

Beleef Reizen

helen

Hoi, fijn dat SF toch mooie dingen heeft laten zien zodat ZombieTown alleen achteraf nog in de verhalen langskomt. Toch wel iets om bij t reisburo te vermelden denk ik....
Up and away naar de HW1 en de mooie plekken die jullie daar gaan tegenkomen. Ik kijk uit naar de natuurfoto's en de rest uiteraard.
Wel lachen, iedereen klaagt over de mist en de daarbij horende kou in SF en jullie pikken t af. Het is jullie gegund, heerlijk in de oceaan dobberen in t warme zonnetje maar die 17 miles drive zal ook wat minder mystic zijn maar nog wel even mooi, drive savely!!