Erwinkiss.reismee.nl

1e dag Golden Gate Bridge

Vanmorgen dacht ik dat we alles zouden gaan doen wat ik over de dagen heen verspreid had. op de kaart ligt alles zo dicht bij elkaar, dus moest kunnen. Maar dat is toch anders gelopen. We zijn met onze prachtige Ford Explorer naar de Golden Gate Bridge gereden. Ik had gelezen dat je onderaan kon parkeren en dat je daar fietsen kon huren. Inderdaad konden we vlakbij de brug parkeren. Eenmaal bij de brug, geen fiets verhuur gezien. Mensen aangesproken met fietsen, maar kwamen allemaal van de Fisherman's Warf af met hun fiets. We waren genoeg fietsers onderweg voorbij gereden in onze airco, maar die wisten niet wat wij wisten, dachten wij. Dat hebben we geweten. We moesten helemaal terug naar pier 41 of naar Crissy Field, 25 min lopen. Oh ja, de tip die we hadden gehad, was om een trui en/of jas mee te nemen ivm de wind en kou bij en op de brug. Dat hebben we ook geweten. Het was me toch warm. Maar eenmaal naar beneden lopend, wetend dat we ook weer terug moesten als we de fiets terug gebracht hadden, besloten we toch maar de auto te halen. Ik alleen naar boven en de boys opgepikt hebbende naar beneden. Ik had ook een hoop coupons met kortingen meegenomen. Nou, die heb ik ook niet kunnen gebruiken helaas. Onze jassen hebben we in de auto gelaten, warm! Ik had ook geen petje bij me, dus nu zit ik met een rood gloeiend hoofd! Afijn, nu we de fiets hadden konden we er tegenaan. Voordeel van de kleine wandeling was, dat we wisten hoe we naar boven konden zonder moe te worden. Als je het fietspad gevolgd had, had je het zwaar gehad. Gekronkel stijl naar boven. Je zag ze allemaal naast hun fiets lopen. Was leuk geweest voor de GoPro, maar wij hebben die kunnen omzeilen. De fietstocht over de Golden Gate Bridge was wel bijzonder. Wat is die machtig groot! Er vlogen zelfs heli's onder de brug door die er aan de anderen kant weer overheen terug vlogen. Prachtig gezicht. Aan het einde van de brug zijn we doorgefietst naar Sausalito. Een prachtig haven plaatsje. We gingen als Lance Armstrong, volle vaart, stijl naar beneden. Dat was gaaf, full speed. Later zagen we het gevaar toen er een brandweer wagen schuin op de weg stond met daarachter een gewonde vrouw naast haar fiets. Heerlijke fietsen hadden we van het merk Hudson. De ketting was er wel 3x afgegaan, maar als ze gingen, gingen ze als een speer. De jongens vreesden de tocht terug al, de bergen omhoog. Ik kon ze gerust stellen, we zouden de veerboot terug nemen. In Sausalito net als in New York nog een politie badge geruild. Ze waten dolblij met die van mij. Het zijn echte verzamelaars daar. De motoragent waar ik het aan vroeg, stuurde de parkeerpolitie terug om er te halen. Kort daarop moest hij naar een vechtpartij. Jump op de motor, helm los op, geen motorjas en gas erop. Daar kan dat en gebeurd dat gewoon. De man van de parkeerpolitie zei dat ik omdat ik ook politieman ben, een kaart kan krijgen waarmee ik overal gratis kan parkeren. Alleen de kaart achter de voorruit leggen en klaar is kees. Ik zal dit thuis ook eens bespreekbaar maken :-) Na de hele dag in Sausalito genoten en gegeten te hebben zijn we met de veerboot terug gegaan. Deze meerde aan bij Fisherman's Warf. Wat was het daar druk! Één en al drukte daar. Tig winkels, restaurants, straat artiesten etc. Wat een verschil met gisteren. Dit was een heel andere San Francisco. Prachtig gewoon met schitterend mooie grote huizen langs de kust. We hebben ook de bekende tram gezien. We moesten de fiets voor 21.00 uur terugbrengen en konden nu dus niet lang blijven. Wel even de zon onder zien gaan achter de bergen bij de Golden Gate Bridge. na deze prachtige dag met verbrand hoofd weer terug naar Zombie Town gegaan. Voor de kenners of anders op google op te zoeken, de wijk Civic Center. Morgen vertrekken we vroeg naar Alcatraz. Kunnen we daarna van alles genieten bij Fisherman's Warf.

Reacties

Reacties

Ina

wat leuk om je te volgens! Ik ben er ook geweest en het is net of ik terug ben????veel plezier nog!
Grtzz

helen

Ben ik ook weer even....hadden we toch gezegd....fietsen huren op fmwarf, was wel n stevig eindje fietsen maar goed.....jullie hebben dit ook weer beleefd. Leuk he, die brug, Sausalito, lekker terug met de boot en the pier....druk maar wel gezellig toch? Ga zo ns ff kijken waar jullie slapen.....ben nu wel beetje blij dat ik toen graag met uitzicht op Alcatraz wilde slapen, druk idd wfm maar misschien ietsminder zombies daar, hoewel wij niet later dan 22.00 uur daar geweest zijn dus wie weet......griezelen ze daar ook rond dan. Maar goed, op naar de wens van de jongens.....zal wel weer n mooi verhaal worden en vergeet niet......flink snuiven dan is t zo op........jullie weten straks waar ik t nu over heb.greetzzzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!