Erwinkiss.reismee.nl

5e en laatste dag NY

Laatste dag, rustig aan gedaan. We zijn naar Central Park gelopen. Ter hoogte van het Rockefeller Center stond een politieman tegen zijn auto te leunen. Kenn zei dat ik hem moest vragen om een badge. Die hebben ze volgens Kenn altijd bij zich in hun auto. Ik wilde NY niet verlaten zonder, dus sprak ik hem aan. Kenn had gelijk, hebbes! Verder lopend kwamen we één van de vele Apple Stores tegen. Natuurlijk even binnen gekeken. De iWatch is er na de bijgetelde belastingen slechts €30 goedkoper dan bij ons. Dat was dus niet de moeite helaas. Snel weer naar buiten, het park in. Wat is dat park groot!!! Op elke hoek staat of zit wel een muzikant. Buiten de hoofdwegen veel paadjes en kronkel steegjes, rots partijen, vijvers, speeltuinen, dierentuinen, roeivijver, beach volleybal velden, lig weiden etc. Het wemelt er van de politie in alle soorten, echt! Lange broeken, korte broeken, gympen, polo's, caps, petten, allerlei variaties en op elke heup een dikke Gun. Ze reden met 4 auto's in file door het park met volle bak zwaailichten aan. Op de plek genaamd Strawberry Fields in het park lag een gedenkteken aan John Lennon. Er zat een straatartiest met gitaar muziek te spelen van de Beatles. Bijzondere plek. Ik dacht dat er geen honden waren in NY. Ik weet nu waar ze zitten, in het park! Wat hebben we er daar veel gezien. Vanuit het Central Park zijn we naar het American Museum of Natural History gegaan. Voor de ingang staat Theodore Roosevelt op zijn paard met een indiaan naast zijn zijde. We zagen de film A Night At The Museum zo weer voor ons. Het leek even alsof Roosevelt tot leven kwam. Binnen stonden geraamten van Dino's. Verder binnen kijkend zagen we de Olifanten en voelde ik de sfeer van de film. Alsof je zo de film set op liep. Op de terugweg zagen we dat Amerika's Got Talent in de Radio Music Hall ging beginnen. We informeerden naar kaarten, maar die waren alleen online te verkrijgen. Dus naar de McDonalds gegaan, free WiFi , en gekeken voor kaartjes. Helaas uitverkocht! Ook de opnamen van de show van Jimmy Fallon was uitverkocht, jammer. Na een souvenir voor mezelf gekocht te hebben zijn we naar een Twitter Volger van mij gegaan die voor RTL nieuws als stagiair in NY werkt. Hij woont in de wijk Hell's Kitchen. Dit is de enige wijk in Cross Town NY met laag bouw. Lopen door Hell's Kitchen weet je waarom die wijk zo heet. Aan beide zijden van de straat het ene restaurant na het andere! Dit was ook net alsof we in een film zaten. We moesten een hek openen om via een trap bij de voordeur te komen. Eenmaal binnen gingen we een hoop trappen op om op het dak van het gebouw te komen. Wat we daar zagen was prachtig. Dit hadden we niet verwacht. Het uitzicht was adembenemend. Als filmsterren sprongen we zo van het ene gebouw op het andere om 2 daken verder prachtige foto's te kunnen maken. Wat is NY toch een mooie stad. Om de laatste avond af te sluiten en we geen show meer konden meepikken, zijn we weer naar Ellen's Stardust Diner gegaan. We hebben weer enorm genoten van de opkomende Broadway sterren en volop mee gezongen. Het was weer super gezellig. Op de terugweg via Times Square hebben we weer bijzondere dingen gezien. Reuze baby's, Pimp My Rides, Lowriders, een (Belgische) bus waar iedereen voor het raam zat, The Ride, hij bestaat echt en nog veel meer. Ik heb me weer verbaast wat er in Amerika NY allemaal kan, is en gewoon gebeurd op straat. Thuis zou ik ertegen optreden, hier geniet ik ervan :-) Wat is het leven toch eigenlijk mooi. Zo'n drukke stad met miljoenen mensen die iedereen in hun eigen waarde laten en zelfs met een zegen goedendag zeggen, prachtig. Ik dank de stad en de mensen voor deze geweldige ervaring. Morgen nog één rit door NY richting JFK om vervolgens onze reis voort te zetten in San Francisco. Zien wij jullie daar.........?

Reacties

Reacties

Kim van Geffen

Zoo gaaf he NYC, ben jaloers als ik dit allemaal lees. Geniet van jullie reis volgens mij gaan jullie nog zoveel meer leuke gave dingen doen en zien! Enjoy life! Groetjes kim

Patricia Smits

Je schrijft super leuke stukjes Erwin!
Ben nu al benieuwd naar jullie volgende avontuur!
Geniet ervan!

Rosalie

We gaan mee verder op reis! Super leuk om te lezen. Enjoy!!

Anke

Je beschrijft je gevoel en de omgeving zo goed dat ik het idee heb dat ik er zelf bij ben, heerlijk. Ik geniet met volle teugen mee en kan niet wachten op ONS volgende avontuur xxx

Cor

Ik krijg spontaan heimwee. Benieuwd hoe jullie de rest gaan beleven

helen

GEWELDIG!alsof ik mijn eigen reismee aan t lezen ben. Moeten we iets mee gaan doen copper. Als jullie dit lezen zitten jullie in the plane naar SanFran schat ik in.....weer n prachtplek en hoe anders dan NYC. Hoop dat de dag snel gaat want dan staat er weer zo n heerlijk verhaal online. Tof!!

Henny

Hey Erwin jason en kenn. Allemaal heel herkenbaar. Vorig jaar hebben we daar ook erg genoten. In san Francisco is het ook helemaal top. Vergeet Alcatraz niet, is een hele ervaring, en fietsen over de golden gate naar sausalito hoort er ook bij.

Frans

Hoi broertje en neven, ik zit in de caravan met een internet bundeltje jullie avonturen te lezen en geniet volop mee. John Lennon en strawberry fields maken me wel een beetje jaloers hoor. Ik reageer niet veel omdat wij onze eigen avonturen aan het beleven zijn, maar we leven met jullie mee! Groetjes en veilig weer terugkomen hoor xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!