Erwinkiss.reismee.nl

4e dag in New York

De Amerikanen kunnen veel, maar het weer voorspellen is niet hun beste kant! Het zou de hele dag regenen en het regende ook. Wij onze lange broeken aan en een jas, want als je shirt doorweekt is, is niet fijn. Eenmaal buiten was het bijna droog, dus besloten we de Empire State Building op te gaan. Was weer een goede tip om dit voor de middag te doen. Wij konden overal gelijk door. Toen wij weer weggingen stonden er rijen overal! We gingen eerst naar de 86 etage omdat de top nog in de wolken hing. Toch wel fijn om een jas aan te hebben op die hoogte. Bij de Top of The Rock was geen jas nodig. Daar sta je achter glas, uit de wind. Bij de Empire State Building niet! Daar is een mooi hekwerk gemaakt en dus kan de wind er vrij overheen. Het was weer prachtig. Het blijft fascinerend om de stad van zo'n hoogte te zien. Je raakt niet uitgekeken. Weer tientallen dezelfde foto's. Thuis de beste maar uitzoeken. Inmiddels was de top uit de wolken en werd het weer steeds beter. Dus besloten wij net als King Kong om naar de top te klimmen. Uiteindelijk kwamen we op de 102e etage. Fok wat is dat hoog, 381 meter. We zagen de krassen van de nagels van King Kong nog duidelijk in de wanden zitten. Ook daar weer foto's en Selfies gemaakt :-) Daarboven zagen we mooi het Flat Iron gebouw liggen en het Madison Square Garden, waar we nog heen wilden. Het leek zo dichtbij. Ik zei nog dat het dichtbij leek maar toch best ver is te voet. Dus eenmaal weer beneden besloot ik de metro te nemen naar de Flat Iron building. Nou, dat hebben we geweten. Is het nou Uptown of Downtown? Downtown natuurlijk! Moet je wel de juiste metro nemen! We gingen veel te ver Downtown, dus snel uitstappen en weer Uptown om vervolgens wel de juiste metro Downtown te nemen. Het Flat Iron gebouw is toch bijzonder om te zien. Er tegenover ligt Madisons Square park, dus moest het stadion er ook vlakbij liggen, toch? Weet je wat wel opviel, dat de Empire State Building zo dichtbij was. Je zag hem vanuit alle straten. Bleek het stadion er pal achter te liggen. Het leek dus niet ver weg en dat was het ook niet. in de tijd dat we onder de grond zaten, hadden we alles al gezien kunnen hebben. Ach ja, het is vakantie :-) Toen was het zover dat we de basketbal wedstrijd gingen kijken tussen de New York Liberty en de Chicage Sky. Wat een ervaring was dat. Het is naast een wedstrijd ook volop vermaak. Prachtig! Vuur, glitter, zang, dans, cheerleaders, dance cam, t-shirts die het publiek ingegooid en met kanonnen en geweren geschoten worden, echt prachtig. Je verveelt je geen minuut, behalve de Duitser naast ons die zich van zijn vriendin afzonderde, de hele tijd in zijn gsm zat (gratis WiFi) en als er geklapt werd even keek of er een herhaling was, hahaha. Wij hadden genoten en na het verorberen van BBQ Pulled Pork, zijn we voldaan ons bed ingedoken.