Erwinkiss.reismee.nl

3e dag New York in hogere sferen

Vanmorgen zijn we met de Metro Downtown gegaan naar Lower Manhattan. We zijn langs de City Hall gelopen waar het erg druk was met tv verslaggevers. Vervolgens kwamen we langs de hoogste wolkenkrabber in 1913, het Woolworth gebouw. Toen we St. Paul's Chapel zagen zijn we eerst gaan brunchen. We zagen een eet tentje waar veel werklui uit kwamen. Als er ergens werklui zitten te eten, moet het er goed zijn en dat was het ook. We waren omringd door werklui die aan het nieuwe World Trade Center werkten en hadden gewerkt. Na onze brunch liepen we recht op de Freedom Tower af, oftewel het nieuwe One World Trade Center. Deze wolkenkrabber is 541 meter hoog. Wat een imposant gezicht! We zijn naar de plaats gegaan naast de Freedom Tower waar de oude Two WTC hebben gestaan. Ik werd er stil van. Ik werd overspoeld door emotie. Het doet je echt wel wat als je daar staat. Als je ziet uit wat voor oppervlakte zo'n gat bestaat met al die namen op de rand van overledenen, dan krijg je het wel even koud. En dan is er nog zo'n gat. Dit moet immens zijn geweest! Het had zo'n impact op me! Onze weg leidde ons door Wall Street waarna we bij Pier 6 aankwamen. Daar stond een Helicopter klaar voor Fam. Van Erve. We zijn de lucht ingegaan en langs het Vrijheidsbeeld gevlogen. Uiteraard ook langs de Skyline van Manhattan, Central Park, Washington Bridge, Government Isle etc. Jason was Co-pilot. Hij zat als een prins met rondom glas. Echt waar, zelfs een glazen bodem onder zijn voeten. Hij zat zo te genieten van alles wat hij om zich heen zag, dat hij vergat foto's te maken. Nou ja, vergeten...... hij genoot!!! Toen stopte ik mijn gsm in zijn handen. Hij had gvd het beste zicht! Wat was dit een mooie belevenis. Na de Helicopter vlucht zijn we met de Staten Island Ferry langs het vrijheidsbeeld gevaren. Is ook mooi, maar het vrijheidsbeeld zien vanuit de lucht is toch wel veel mooier. Van daaruit zijn we weer Uptown gegaan met de metro. In de metro kwam nog een echte junk bedelen als veteraan die in Irak gevochten had. Nou, die liggen er hier genoeg. Als dat waar is, shame on The government! Deze avond een andere tip gevolgd, eten bij TGI Friday's. Goddank is het daar ALTIJD vrijdag! Heerlijke spareribs op met Jack Daniel's saus!!! Met een volle buik de avond afgesloten door naar de Top of The Rock te gaan. Daar hebben we op 259 meter hoogte, de 70e verdieping, naar New York gekeken bij nacht. Wat een prachtig gezicht. Veel zoenende stelletjes, maar als wij er irritant bij gingen staan, waren ze zo weg. Konden wij tenminste mooie foto's maken. De dag is weer omgevlogen. Voor vannacht en morgen geven ze veel regen op. We zullen zien of dat onze plannen bij moet stellen. En laat nu toch een volger van mij op twitter hier vlakbij wonen en een eigen dakterras hebben? Daar gaan we overmorgen van het uitzicht genieten. Wat is social media toch mooi :-)

chantal

prachtig weer om dit verslag te lezen. Het enthousiasme spat van het scherm af

Jolanda

Genot om te lezen.
Wederom een mooie dag geweest voor jullie.

Fons

Ik ben jaloers!

Louise

Zucht, ook jaloers......!

Louise

Tip: als je een honkbalwedstrijd gaat bijwonen, laat de selfiestick maar "thuis"! Anders ben je die kwijt!

Ina

wat leuk om jullie belevenissen te lezen???????? ben 3 keer in NYC geweest..wat een stad he?
Jaloers op jullie
Geniet ervan!!!

Marga

Nog nooit geweest, maar zo reis ik een beetje mee...geweldig

Anke

Super mooie foto's en verhaal weer.

Cor

Volgende keer bij TGI Fridays ook even de sesame jack chickenstrips proberen. Tof dat jullie het naar je zin hebben

Cor

Oh ja, ook de flat iron steak met mashed potatoes is super lekker

helen

Hallo, ik moest ff slikken v Erve.....zo herkenbaar wat je omschrijft bij wtc, in die heli, je kind als n prins daar voorin.......voelde het ook weer allemaal!!!
Tja en dan jd-sauce, en the top.....dan kan zo n dag helemaal niet meer stuk. Ga zo voor......ik voel me zo ook n beetje op vakantie. truste....voor deze kant althans. Morgen weer n dag