Erwinkiss.reismee.nl

Terugreis naar Tilburg

Allereerst wil ik jullie trouwe mee reizigers bedanken dat jullie mee op avontuur zijn gegaan. Wij hebben genoten en jullie hopelijk ook van onze avonturen. Het waren 3 mooie weken waarin we ons geen seconde hebben verveeld. Vanmorgen was het weer vroeg dag. Onze eerste vlucht uit Las Vegas vertrok 09.40 uur. Twee uur van tevoren waren we er, inchecken en gaan. Nog één keer vanuit het vliegtuigraampje naar de Skyline van de Strip kijken...... Daar hingen we dan, hoog in de lucht. Mijn laatste dollar had ik nog vergokt in een reuze éénarmige bandiet in ons hotel waar je meer dan 8000 dollar mee kon winnen. Dat zou mooi geweest zijn, maar helaas. Het is dus toch waar wat de taxi chauffeur zei. Deze vroeg nl of wij wisten door wie Las Vegas gebouwd is........juist, door verliezers! Wisten jullie trouwens dat op het vliegveld van Las Vegas ook overal gokkasten staan? Echt! Zelfs daar kun je verder gaan met gokken of je laatste dollars nog verliezen hahaha. In het vliegtuig van Las Vegas naar Detroit hadden wij gek genoeg WiFi. Ongelofelijk, gratis nog wel en dat is niet voor niks. Ik ben gratis naar school geweest en niet.......snapte ;-) Had ik al verteld dat het me toch weer gelukt was in Vegas om patches met de politie te ruilen? Jawel, de aanhouder wint. Ik was gewoon het politiebureau binnen gewandeld. Ik vroeg of ze patches hadden en jawel hoor: "Hoeveel wil je er ruilen?" Hoppa, in de pocket. Toen ik me hierna omdraaide om weer verder te gaan, liep ik tegen een vitrine aan welke vol met merchandise lag van de Las Vegas politie. T-shirts, vlaggen, pennen, badges, petten, sleutelhangers, heel de mikmak. Alles zonder taxes hahaha. Niet normaal. Ik denk dat ik ook zo'n winkeltje ga beginnen bij de balie van ons teambureau :-) De vlucht naar Detroit ging vlekkeloos. Meestal klappen de passagiers na een landing. Zullen de zenuwen zijn denk ik, blij dat ze heel geland zijn. Deze keer werd er niet geklapt. Ik denk dat dit komt omdat ze niet hebben gemerkt dat we geland waren. Echt, petje af, ik heb nog nooit zo'n zachte, schokvrije landing meegemaakt zolang ik vlieg. Eenmaal in Detroit, wandelend over de pier op zoek naar onze gate kwam er in de lucht een trein voorbij gezoefd. Prachtig, gewoon door de gangen waar wij wandelden. Je kon daar ipv met de benen wagen en de lopende banden ook jezelf laten verplaatsen naar de Gates met die trein. Je hoorde hem nauwelijks, het is dat we wat zagen bewegen boven ons. Nog gekker, geloof me, komt er een politie biker door de hal gefietst. Polo aan, korte broek, helemaal behangen met wapens etc. Ik kon het niet laten, ik dacht Detroit Rock City, here I come! Ik liep op hem af en vroeg of hij een patch voor me had. Voor ik het wist waren we foto's en verhalen van elkaar aan het uitwisselen. De vlucht had inmiddels een uur vertraging, dus fock it! Hij had geen patches bij zich op zijn fiets maar hij gaat er me opsturen. Één van de Detroit police en één van het SWAT team, nice! Een uur later bij de gate zittend, bleek er nog iets meer vertraging te zijn. Uiteindelijk konden we aan boord van een 747. We hadden ons goed geïnstalleerd, laat de vlucht maar beginnen. Het duurde en duurde en het begon warm te worden in het vliegtuig. Wij onze beluchting open gezet. Kort daarop kwam het bericht dat er een technisch mankement was wat men aan het verhelpen was. Hierdoor alle motoren af en geen airco! Je maakt het allemaal mee als onderdeel van ons Amerika avontuur hahaha.Op zo'n moment wens je maar één ding, waren we al maar thuis. Maar het goede nieuws was dat we al gelijk van onze entertainment konden genieten, dus snel een filmpje opgezet. Uiteindelijk zijn we met 2,5 uur vertraging vertrokken. Ik had tijdens het wachten wat foto's terug zitten kijken van onze reis. Toen ik weer foto's van NYC zag, kwamen de herinneringen en verhalen weer boven. Wat leek dit alweer lang geleden. We hebben ook zoveel gedaan en gezien. Dat begin je dan pas te beseffen. Ik denk dat dit besef de komende dagen en weken alleen maar sterker wordt. De jongens zeiden dat ze een vette vakantie hadden gehad, maar hadden hetzelfde gevoel als ik. Nog niet alles beseffende wat we meegemaakt hebben. Wat ik me wel heel goed besef is door wie deze reis mogelijk is gemaakt. Dat hebben we alle drie te danken aan mijn mooie, lieve vriendin Chantal! Haar idee was het, dat ik op avontuur zou gaan met de jongens voordat ze niet meer meegaan. Herinneringen maken voor het leven, waar je met een lach aan terug kunt denken. Terwijl ik dit schrijf staat het water in mijn ogen. Ik schiet vol met emotie en liefde voor Chantal. Zij heeft me overtuigd dit te doen en heeft me geholpen dit mogelijk te maken. Ze heeft zichzelf op de achtergrond geplaatst en helemaal weggecijferd. Petje af voor haar. Dit zegt genoeg voor wat ze voor mij voelt en dat is geheel wederzijds. Zo terugkijkend met een traan die ik weg pink, prijs ik mezelf heel gelukkig. Twee lieve schurken van zonen en een lieve vriendin, allemaal gezond. Je staat daar niet altijd bij stil, maar maak maar eens zo'n avontuur. Wat je dan allemaal ziet en tegenkomt doet je snel beseffen hoe geprezen wij zijn.

Reacties

Reacties

Ina

genoten???????? welcome back!

Ina

Ik tikte een duim maar zie vraagtekens...

tjits

Mooie verhalen van mooie belevenissen. Dank je wel voor het laten meegenieten .Het slot zegt ook veel over jou Erwin als mens.

helen

Welcome back jongens van Erve.....wat een mooi laatste verhaal weer en inderdaad....dat besef gaat nog wel komen, zoals jij ons inmiddels kent blijft dat ook komen wanneer je anderen een beetje op weg kunt helpen door je ervaring, ik wil zeggen, steeds als jij of jullie iets zullen zien op tv of mensen horen lraten over de steden die uullie beleefd hebben komt en blijft datbesef, en nog mooier is hoe jij je nu beseft hoe speciaal dit voorstel van Chantal daadwerkelijk is inderdaad. Misschien is ze daarom wel in jullie leven gekomen, wie zal het zeggen Erwin? Ga nagenieten en zoals je laatst al zei, ga plannen maken om t met je meissie nog eens dunnetjes over te gaandoen, zeker dat joiw mannen dit jullie dan ook zullen gunnen!!! Hope 2 c u soon....xxx

Stefan

En jij ook bedankt Erwin. Ik heb je verhalen elke dag met veel plezier gelezen, ga ze nog missen!

Manou

Wat mooi geschreven Erwin! Super dat jullie dit hebben meegemaakt samen! Geniet van de herinneringen samen!
Heb ooit ongeveer dezelfde reis gemaakt had toen dezelfde ervaring met: "men zegt dat...."!
Men zei het één en wij hadden dat heel anders ervaren.....
Zie graag een keer wat van je foto's! Groetjes,
Manou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!